Utánpótlás sportolók sporttáplálkozása

Utánpótlás sportolók táplálkozása

Utánpótlás korosztálynál nagyon fontos szempont, hogy a táplálkozásnak nem csak a sportolás során leadott teljesítményt, az edzések fejlesztő hatását kell fedeznie, de a test életkorból adódó fejlődését is szolgálnia kell. Így kiemelten fontos a tápanyagok megfelelő egyensúlya, a megfelelő fehérjebevitel, a megfelelő zöldség- és gyümölcsfogyasztás.

Az étkezési mintázat, szokások ebben a korosztályban alakulnak ki. Ilyenkor lehet a sportolót, gyermeket rászoktatni a napi ötszöri étkezésre, a megfelelő rostanyag bevitelre, a szükséges folyadékfogyasztásra, mely szokások egész felnőtt korát meghatározzák és befolyásolják, még akkor is, ha a sportolást esetleg már abbahagyta.

Az étrend kiegészítők használatával ebben a korosztályban még óvatosan kell bánni. Elődleges feladat a megfelelő mintázat, szokások kialakítása, így mindent meg kell tenni, hogy a szükséges vitamin, ásványi anyag, fehérje, stb. szükségletet a mindennapi étkezésből nyerje a gyermek.

Utánpótlás sportolók sporttáplálkozásának összeállításánál a sport-dietetikus kiemelt feladata a gyermek genetikájának figyelembevételével a számára előnyös és vélhetően sikeres sportághoz, családból hozott egyéni adottságokhoz való igazítás. Sokszor itt az egész család táplálkozási mintájához hozzá kell nyúlni, sikeres sportoló gyermek érdekében a szülők táplálkozási szokásait is módosítani kell.